Kenaikan Pangkat

Monday, November 7, 2011


Ramai penjawat awam lama terlepas peluang
Saya bersetuju dengan pendapat 'Penjawat Awam Setia'dan 'gred 17' yang disiarkan di ruangan ini(dalam ruangan surat di Berita Harian )mengenai kakitangan awam yang memperolehi ijazah sarjana serta berkelulusan diploma tidak dinaikan pangkat.

Kebanyakan kakitangan awam menyambung pelajaran mengunakan duit sendiridemi menyambut seruan kerajaan untuk meningkatkan berpengetahuan serta memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat.
Malangnya, apabila ada kekosongan jawatan yang dimohon dan selepas menjalani temuduga, keputusannya mendukacitakan. sebaliknya jawatan itu diberi kepada graduan baru. Jadi ,kenapa kami ditemuduga kerana ada yang berkhidmat 10 tahun tapi masih berada ditakuk lama.
Ikutkan pengalaman, kami mempunyai kelebihan jika dibandingkan dengan graduan yang baru lulus dan terus dilantik menjadi pegawai akhir merujuk kepada kami ( kerani cabuk) untuk menjalankan tugas.
Diharap pihak pengurusan dapat pertimbangkan sewajarnya terhadap usaha kakitangan awam yang mengambil inisiatif meningkatkan pengetahuan demi memajukan diri sediri mereka dengan membuka peluang dinaikan gred..AITEEMAN Selangor

0 comments:

 
 
 
 
Copyright © kpprasm